2012. április 19., csütörtök

Anglia 40

Sziasztok,
A nagy hír , meg van a scooter .  Gondolkodtam használtban, újban , bújtam a motoros oldalakat, fórumokat, tanácsokat kértem, véleményeket néztem . Egy ideig az 50 cc - ben gondolkodtam(mert azt hittem, hogy nagyobb már törvény ellenes), de aztán a 125 cc- re váltottam. Az is kiderült , hogy használhatom a tőlünk bevezető A40- t . Ez az egyenes út befelé. Kissé félrevezető volt számomra, hogy amikor felhajtok rá, akkor még egy 3 km es szakaszon az autópályákon is érvényben levő 70 miles működik  és csak utána vált 50 milesra., majd 40 és 30..
Hosszú vajúdás után egy kinai ( occó) Lexmoto Gladiátor 125 cc mellett döntöttem részben Gellért tanácsára . Nézzük a pozitív és negatív élményeim.
Kezdjük a pozitív oldallal ! Tökéletesen beváltotta az utazáshoz fűzött reményeim . 35-40 perc alatt simán beérek. Mosolyogva előzőm a dugóban ragadt BMW- ket, Ferrarit, Maseratikat. Éjszaka sem gond a hazajutàs . Meg így legalább látom Londont.
Nézzük a negatívumokat ! Első sorban említem az időjárást. Mióta meg van a gép , az idő kicsit sem fogadott a kegyeibe. Vagy hideg van , vagy esik. Esetleg mindkettő . Most a veszélyről . Bár a tapasztalataim nagyon rövid időre nyúlnak vissza, de egyenlőre úgy gondolom, hogy a scooter balesetek 70%-ban magára a motorosra vezethetők vissza. Az autós nem nagyon, vagy egyáltalán nincs felkészülve , hogy mondjuk egy araszoló , vagy 40-el haraszoló kocsisorok között megjelenik egy dobogós .
A blog elejét pár napja írtam, és most mindjárt egy új "fantasztikus élmény " oszthatok meg Veletek.
A scooterrrel elbaszódás élményét. Tegnap este sikerült közelről, nagyon közelről megvizsgálnom a londoni aszfaltot. A hiba az enyém volt. Pontosabban hibák, mert kettő volt. Az első hiba. Mióta meg van a scooter, azóta mindig élt bennem a gyanú, hogy a vizes csatornafedél és a motorgumi viszonya sikamlós. Tegnap egy hirtelen fékezés, mely pont a vizes vason történt, úgy lebaszott a nyeregből, hogy mire felfogtam, már feküdtem. (a lebaszott kifejezésért elnézést, de ez a szó érzékelteti az érzést). Szerencsére senki nem akart áthajtani rajtam. Számba véve a károkat. kis karcolás a moci oldalán, tükör repedése, térd vérzése és bedagadása, úgy érzem hogy a lecke időben jött.(tudom mondtátok, te is Miki, te is Gellért), hogy vigyázzak).   Az második a spórolásból fakadt . Megvettem a motoros kabátot (jól vizsgázott esésnél), a nacit a jövő hónapban akartam . Hiba volt, mert ha nem sínadrágban, hanem protectoros motoros gatyában nyomom, akkor szerintem minden karc nélkül megúszom. Tehát spórolás félre és ma már megvettem a gatyát.Amúgy így nézek ki szerkóban:
Kicsit más (a lófaszt, más téma)
Most itt van anyukám és hétvégén elmentünk Windsorba és megnéztük a kastélyt. Erre azért azt kellett mondanom, hogy megérte, mert gyönyörű. Előszóban a az angol árpolitikáról. ment a tanakodás, hogy neten vegyük meg a jegyet, vagy a helyszínen. Végül Cica azon érve győzött, hogy felesleges előre, mert a Towernél is sorba kellett állni. Ok. Amikor odamentünk, kiderült, mégis jobb lett volna, mert az előre bookolt jeggyel sorbaállás nélkül lehet bemenni. Aztán bent kiderült, mégis mi jártunk jobban, mert, ha ráírtad az adataid, akkor lepecsételik s egy évre lesz érvényes!!!
Mindjárt illesztek be képeket. Nem mentünk le a "hülyetúrista"szintre, aki, ha tiltják is suttyomban ellő pár képet valami szar géppel hodály méretű, homályos termekben, inkább megvettük a  guidbookot anyukámnak.

A belseje is pazar, a berendezésen látszik, ha egy nemzet ezer éven át kereskedik, harácsol és igáz, anélkül, hogy más hódítók elrabolnak, akkor pompás dolgokat lehet összegyűjteni.
Az angol, kissé kifacsart gondolkodást jellemzi, hogy minden nap van gyerek aktivitás, kivétel vasárnap. Gondolom nem akartak extra pénzt fizetni a túlóráért.
A munkahelyen minden ok. Sőt. Az olasz kollégák szerveztek egy disco-bárba egy kis összejövetelt. Semmi különös indok, csak azért mert. Voltunk vagy húszan, minden náció képviseltette magát, kivétel a csehek. Ilyen sótlan népséget még nem láttam. Elég savanyú népség.
  Persze van sok kis apró marhaság, szurkálás,"megmutatomkiafőnök" , de hát azért munkahely.
Most egyenlőre elég ennyi. Aztán folytatom. Valamikor.
Sziasztok

4 megjegyzés:

  1. Csinos fiú vagy - ezt állapítottuk meg Edittel :)

    VálaszTörlés
  2. Nő a két cunami... Te pedig nem lettél szebb és ez a sisak még a "gyönyörű" fejformádat is képes tovább rontani.
    :-)
    Nem írtál semmit magáról a mociról. Mennyire érezni, h kínai?

    VálaszTörlés
  3. Hízelgéssel semmire sem mész nálam!
    Mivel ez az első motorom, így csak egy laikus megfigyelését
    tudom leírni.
    Ami negatívumot látok, hogy tényleg pár forintból lehetett volna javítani a képen.
    A műanyag elemek elég olcsó műanyagnak tűnnek, az illesztések sem 100% -an illeszkednek.
    A motor szépen megy,elhúz kb100km/h-ig. az alapjáratot kellett állítani(ez gondolom gyerekbetegség egy új motornál).Sztem a km óra csal egy kicsit felfelé, de majd rászigszalagozom a GPS-t aztán lecsekkolom. Olajat nem eszi. Kicserélték 300km-nél, most lesz az 1000km-es, gondolom akkor is cserélik.
    Igazándiból, ha tartós lesz, akkor nem bántam
    meg.

    VálaszTörlés